Sunday, June 6, 2010

My Very First Masterpiece Transformers




Kalau cakap pasal toys ni, aku suka cari yang rare dan something yang stood-up from its own line. So, dalam collect and main2 TF ni Masterpiece or MP lah yang agak rare and something yang stood up lah from its design to the price. Pada awalnye aku tak berapa minat MP ni, maybe sebab masa tu aku fokus more on Michael Bay's punya TF. Maybe jugak sebab price dia. Dalam masa yang sama aku suka wat research pasal MP ni (walupun masa tu struggle ngan thesis/research for Master level study ). Aku check semua website then aku tgk review kat youtube. Lps tu aku berkongsi cerita bersama kawan2 TF and Shop Owner. Lama2 aku try beli MP. the first MP yang aku beli adalah MP8 - Grimlock! Aku beli kat Amcorp Mall with reasonable price. Balik aje aku simpan dulu malas nak bukak, aku tunggu kawan baik aku si Gopeng nak tunjuk kat dia (bukan menracuni dia...), so sampai aje dia aku rasmikan pembukaan MP tu bersama dia...quite suprise, the finishing superb and fobulous!!! Memang dari dulu lagi aku minat Grimlock ni dari zaman G1 lagi...dimana aku ade deluxe Grimlock, Univerase, Henkei... Daripada saat itu aku mula kumpul duit untuk membeli MP yang lain. Setiap MP yang aku beli tu ade cerita dia masing2. Aku singkatkan aje, MP kedua aku beli MP4 masa tu aku termimpi malam tu dapat main MP4 (OP Convoy)...heheheh kemudian diikuti dengan MP5. Aku beli MP5 (Megatron) sebab untuk meraihkan kejayaan aku semasa menjawab VIVA. Then MP7, MP6 and the last MP yang aku beli MP1B.

p/s: Gambar ikhsan daripada kamera Gopeng. Thanks

No comments:

Post a Comment