Tuesday, February 7, 2012

DIY - How to fit Obitsu's Hand to Pulip's Wrist

Mesti tajuknye pun korang tak faham kan....Actually Pullip doll ni bukan just a doll kita boleh customize or DIY ke atas patung hampir semua part boleh di DIY. So, Ini merupakan projek pertama aku untuk mengcustomizekan doll aku. Doll yg aku gunakan ni adalah Kaela Pullip by Jun Planning produce tahun 2008. Aku mulakan dengan tangan doll ni...nak kasi dramatic look sikit. Masa beli tangan obitsu ni aku mati2 ingat main masuk aje terus fit....tapi kejadah nak kena wat keje lebih sikit...tapi biasalah aku yg malas so baru hari Ahad lepas aku buat HAHAHA...but, finally its work! So here some pic how to fit in the obitsu's hand to Pullip's wrist (Original stock body) Enjoy

p/s - Any question can ask me...ceh cam expect aje aku ni hahahahahaha



(i) Ini tangan original Pullip - Ayu aje sopan aje kan? hehehehe

(ii) Kemudian dapatkan sepasang tangan Obitsu - Ni direct dari Japan tau


(iii) Then, gosok kan hujung tangan tu sampai halus sikit samapi rasa2 boleh muatkan wrist Pullip dengan 'pengosok' yg boleh didapati di kedai hardware...



(iv) Lepas settel tu lilitkan penghubung tangan tu dengan pita pelekat yg diperbuat dari kertas so senang fit in taklah longgar-longgar :)

(v) Tada!!! Cantik kan tangan ku ini.....finally tangan yg ayu tadi tu dah digantikan dengan tangan yg dramatic pose ala2 awek cute Korean and Jepun selalu buat. Selamat mencuba :)


No comments:

Post a Comment